torsdag 2. april 2009

luxcat er fortsatt opptatt av homofili

Homofili har ikke vært et tema på SOL før Glupingen og luxcat hadde et homoutbrudd. Det har vært stille fra luxcat et par uker, men når en anonym bruker som kaller seg "Lille Lulu" (luxcat?) skriver et toppinnlegg om homofili er luxcat på pletten for å mildne inntrykket hun har gitt:

Hvordan definere homofili?
Publisert 1 april, 2009 - 20:13 av Lille Lulu

Hva er definisjonen på homofili?

Grunnen til at jeg spør, er at nr. 6/2009 av bladet Historie (som utgis av Illustrert Vitenskap) har en lang artikkel om Aleksander den store. Her leser jeg blant annet:

De fleste historikere er i dag enige om at det hatefulle forholdet som hersket mellom Aleksanders mor og far, ødela den unge Aleksanders forhold til kvinner. I stedet ble mannlige barndomsvenner hans store kjærlighet. Mange av dem fulgte ham på felttoget mot øst og ble noen av hans beste generaler og rådgivere. Aleksanders nærmeste venn var Hefaiston, som Aleksander elsket høyere enn noe annet menneske. De to hadde etter alt å dømme et seksuelt forhold. Det betyr imidlertid ikke at Aleksander var homofil. Seksuelle forhold mellom heterofile menn var ikke uvanlig på den tiden.

Disse linjene gjorde meg skikkelig sint. Aleksander avskydde kvinner og hadde et seksuelt forhold til den jevnaldrende kameraten Hefaiston. Men han var altså IKKE homofil? Hva er i så fall definisjonen på homofili? At du går med rosa T-shirt og har øredobb i høyre øre? (Da sier det seg selv at INGEN var homofile før ca. 1950.)

Jeg reagerer dessuten på at uvennskap mellom foreldre brukes som "forklaring" på homoseksuell adferd hos menn. Som om homofili på død og liv må UNNSKYLDES som noe unormalt! Jeg tipper artikkelen har et amerikansk opphav...


Legg merke til
av luxcat den 01/04/2009 - 21:50

den siste linjen du har "sakset": "Seksuelle forhold mellom heterofile menn var ikke uvanlig på den tiden."

--> Det var altså vanlig at menn hadde sex med hverandre uten at de var homofile/ble tiltrukket av sitt eget kjønn.


Bra det
av J E den 01/04/2009 - 23:00

Bra det kom noe lesestoff for deg på dette forumet her igjen, da. Det var jo morsomt å se det falske trynet ditt dukke opp når det var noe homo-greier på gang...



Men hvorfor definere det?
av Fjellreven den 01/04/2009 - 23:08

Hvorfor skal det være så viktig å definere andres legning så snart det ikke dreier seg om hetero?
Noen liker å gå nakne,andre like å bli pisket,mens atter andre liker en av samme kjønn. Og hva så? Hvorfor skal det være et tema i det hele tatt?


Jeg dreit meg ut
av Iuxcat den 02/04/2009 - 00:47 (parodi)

Jeg dreit meg ut når jeg løy om sykehus"jobben" og min fars "død", og senere prøvde å mobbe løgnavsløreren med barnslige homoutbrudd.

Selvfølgelig, selvom dette var den første løgnen som ble ordentlig avslørt, så var det ikke den første løgnen min.

Og denne løgnadferden min er jo typisk jødisk. Så jeg er jo et godt eksempel på hvor falske vi jøder er. Vi produserer gjerne lange løgnhistorier og når en jødisk løgner har blitt avslørt så stepper gjerne andre jøder inn for å hjelpe til og late som de tror på løgnen til tross for at den har blitt grundig avslørt. Du så jo hvordan C-S levde seg inn i løgnspillet til angelfire.


Sint?
av Ateist den 01/04/2009 - 23:30

"Disse linjene gjorde meg skikkelig sint."

Ble du virkelig skikkelig sint?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar