søndag 19. april 2009

Bløffmakeren Svein-Magne Pedersen

Gunnvor Vossgård mener hennes kreftsyke datter døde som følge av blind tro på alternative TV2Nyhetene. Det er mulig at noen tror de kan helbrede. Men Svein-Magne Pedersen er en beviselig løgner.
behandlere, skriver

Svein Magne Pedersen på TV2 (Gudergod.no)
Etter flere overbevisende historier fra folk som har blitt friske ved bønn, ba predikant Svein Magne Pedersen for syke på TV2 i kveld. Kommende helg er han i Loddefjord Kirke i Bergen.

Sivilingeniør Randi Øksnes fortalte om hvordan hun fikk fullt syn på høyre øye og ble kvitt bekkenløsning da Pedersen ba for henne. Etter forbønnen er hun ikke lenger plattfot heller. Med seg i programmet Holmgang hadde hun legeattest på at øyet var blitt helbredet.

En gutt på 14 år som inntil for tre år siden hadde sterkt nedsatt hørsel, ble helbredet etter to minutter. Siden har han hørt normalt.






Gutten fortalte at de hadde teleslynge i klasserommet, og at han måtte sitte helt foran. Etter at han var helbredet av Pedersen kunne han sitte bakerst i klasserommet.

Men teleslynge er en radiosender hvor høreapparatet fungerer som en radiomottaker, og det har ingen betydning hvor man sitter.

Øksnes hadde med gammel innleggssåle som bevis

Stenstrøm: Randi Øksnes, du er sivilingeniør?

Øksnes: Ja, det stemmer.

Stenstrøm: Også underviser du i matematikk?

Øksnes: Ja.

Stenstrøm: Jeg bare sier det, for det er liksom... Det viser at du kanskje har enda mer mellom øra enn mange av oss andre her :) Er du?.. Du har også blitt helbredet av Pedersen?

Øksnes: Ja.

Stenstrøm: Hva var det som feilte deg?

Øksnes: Ja, eg har alltids hatt helt klart, eg, og eg har aldri brukt brillar eller noen ting. Men så våknet eg opp 4. januar 2004 om morningen. også over natten så hadde eg mistet 70% av synet på mitt høyre øye. Eg hadde ikkje noe dybdesyn i det hele tatt og eg tålte ikkje lys, og eg kunne ikkje se til siden i det hele tatt.. eg så ingenting til siden. Eeh, og då ble eg innlagt på Haukeland universitetssykehus og legene konstanterte det var betennelse i synsnerven, og eg fikk beskjed om at det var ingenting de kunne gjør, eh, og eg ble utgjenskreven uten medisin. Og eg var jo kjempefortvilt over dette her. Alle [...] de kommer på sykehus, så blir de friske. Det var kjempeskuffet.

Eh, men så er eg kristen då, så tenkte eg, eg må jo ta også prøve det og, for det står i bibelen i fjer.. i andre mosebok... der står det jo da "Jeg er Herren din lege", så da tenkte eg da må eg bare prøve detta her da. Så reiste eg på kristent møte med Svein-Magne Pedersen, to uker etterpå, også holdt han på øyet mitt og ba, så gikk det en time, då hadde eg fått igjen dybdesynet mitt, Då så eg [krapp?] første gang på fjorten dagar, og eg.. også gikk det et par minutter til, og då.. merket eg at eg tålte lys på øyene mine. For før gikk eg med solbriller hele tiden når eg sku.. både når jeg skulle være ute og inne.

Stenstrøm: Nå har du perfekt syn?

Øksnes: Ja, no ser eg heilt klart, og dette har eg legeerklæring på.

Stenstrøm: Ja, men, det var ikke bare... ja, du har legeerklæring, men det er'kke bare synet du har... som feilte deg?

Øksnes: Nei.

Stenstrøm: Det var andre plager og, var det ikke det?

Ja, eg skal bare si en liten ting til, også 5 timer etter då igjen så såg eg helt klart på øyene mine.

Stenstrøm: ok..

Øksnes: Eh... ja, også har eg et bekkenløsning. Det hadde eg totalt i 5 år, siden då eg var gravid med datteren, eh, og då bare holdt han utenfor bekkenet, 15 cm utenfor ca, også skjedde det.. kjente det skjedde noe inni bekkenet, også var det på plass. Og det er nå snart 2 år siden og det er'kkje... har'kkje hatt noe problem med bekkenløsning siden. Eh, og i tillegg til det, så, 3 uker etter det igjen, så reiste eg og en venninne på kontoret hans då, i Vennesla der. Eh, og eg har alltid vært plattfot, hatt helt flate bein. Eg har med meg innleggssålene, som eg fikk når eg var elleve år gamle. Disse har eg gått med i hele oppveksten. Eh, og, og då holdt han bare under beinet under skoene mine. Også tok eg av meg på beina, så har eg fått litt bue. Også holdt han litt ned på labbene, også hadde eg ikkje nok, også, då hadde eg fått fin bue, og no er ikkje eg plattfot lengar.

Skal bare lese den her legeerklæringen som eg har her på synet:

Det bekreftes at ovenfornevntge person har nedsatt syn på høyre øye til 0,3, dvs. ca 30% syn den 6.1.04. Idag har hun normalt syn på det samme øyet. Dette til orientering. 13.2-04 Vennlig hilsen, Øystein (Yanger?), Knavik øyelegekontor.


Øksnes blir ikke bedt om å lese opp legeerklæringen, men hun har vel bestemt seg på forhånd at hun skal lese opp dette "beviset", i tilfelle noen skulle mistro henne. Jeg sendte uttalelsene fra Øksnes i en email til Kjell U. Sandvig, og han kommenterte:

Hei

Så ikke det aktuelle programmet, men forklaringen på bedringen høres jo meget tvilsom ut, spesielt fordi betennelser på synsnerven går som regel tilbake av seg selv, ofte med helt normalisering av synet.

mvh Kjell U Sandvig øyelege dr med

Helbredende bønn?

Mens folk hjemme skulle holde hendene på TV'n hadde Pedersen noen ord som skulle helbrede de syke:

"ÅÅh, kan du ikke be for søstera mi, ho har angina pectoris, ho skal opereres på Ullevål... eller va det Rikshospitalet, og så tenkte æ "skal æ gjøre for no?", for æ har ingen salve, du, også tok æ jammer... vet du ka æ gjor for noke? Æ tok ett visittkort... sånn her...(så sa æ) Guud i himmelen, la din kraft rør ved ditt visittkort, også tok de det, også GAA de visittkortet til denne damen. Med det samme ho tok i visittkortet, så sa ho, det kjentes som om strøm som gikk opp gjennom ryggen. Og når de sku operere ho, så var åran fullstendig åpne, ho trengte ikke he[?] operasjon. Og æ ha mista talet for lenge sida, operasjoner som blir kansellert.. pga at Jesus har helbreda folk. Æ sku'kke ha betalt skatt!" (litt latter i salen)

- "skal æ gjøre for no?", for æ har ingen salve, du.
- Æ sku'kke ha betalt skatt!"


Pedersen legger ikke her skjul på at han er en liten komiker. Men han kommer aldri til å si, "Jeg bare kødda". Han kommer til å stå på løgnene sine og gni seg i hendene for hver person som blir lurt.

Svein-Magne Pedersen er høyst sannsynlig en jøde, en falsk "helbreder", akkurat som jødiske Jesus Kristus, som selv ikke trodde han kunne gå på vannet. Han løy...

Bli frelst for 100 kroner!

Forkynnelse og forbønn for syke – bare et tastetrykk unna

Ring 820 43 230
Svein-Magne Pedersen ber for helse og frelse over telefonen.
Inngangkollekt kr 100,–

Når du ringer 820 43 230, får du først høre at du er kommet inn i MJLs Telekirke. Så venter du noen sekunder og så hører du mumling fra andre som også har ringt inn. Man kan faktisk snakke med andre i salen. Men gjør man det, kan det fort bli et surr av stemmer, særlig hvis det er mange som har ringt inn. Så det bør man ikke gjøre. I min barndoms kirke på Ankenes ved Narvik hang det en gang et skilt på veggen i inngangspartiet: «Vær stille i Herrens hus.» Det bør man være i Telekirken også.

Trykk 0 for helbredelse og frelse

1. Mos. 17:14 Dødsstraff for ikke å være omskåret
Men den mann som er uomskåret, som ikke har fått forhuden skåret bort, han skal utryddes av sitt folk; for han har brutt min pakt.

2. Mos. 31:14 Dødsstraff for å arbeide på helligdagen
Den som vanhelliger sabatten, må dø. Hver den som gjør noe arbeid på den, han skal utryddes av sitt folk.

3. Mos. 24:16 Dødsstraff for å gjøre narr av Herren
Og den som spotter Herrens navn, skal dø; hele menigheten skal steine ham. Enten han er innflytter eller født i landet skal han steines når han spotter Herrens navn.

3. Mos. 20:18 Dødsstraff for samleie under menstruasjonen
Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk.

3. Mos. 20:13 Dødsstraff for homofili
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø: det hviler blodskyld på dem.

4. Mos. 9:13 Dødsstraff for ikke å feire påske
Hvis en mann som er ren og ikke er på reise, lar være å holde påske, skal han utryddes av sitt folk, fordi han ikke bar fram offergave til Herren på høytiden. Den mannen må bøte for sin synd.

5. Mos. 22:23 Dødsstraff for voldtektsofre som ikke får ropt hjelp
Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, piken fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne.

3. Mos 20
Den som forbanner sin far eller sin mor, skal dø. Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø. Den som har samleie med sin fars kone, skal begge dø. Når en mann har samleie med sin svigerdatter, skal de begge dø. Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, skal de dø. Når en mann tar en kvinne og hennes mor til kone,skal han og kvinnene brennes. En mann som har omgang med et dyr, skal dø, og dyret skal dere drepe. Når en kvinne går til et dyr og parer seg med det, skal du drepe både kvinnen og dyret. De skal dø. Når en mann gifter seg med sin søster, skal de utryddes for øynene på sine landsmenn. Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne har kjørt brannbil. De skal begge utryddes av sitt folk. Du skal ikke ha samleie med din mors eller fars søster. Den som har samleie med sin farbrors kone skal dø barnløse.

3. Mos 26
Dere skal ikke lage dere avguder. For jeg er Herren deres Gud. Jeg sender villdyr mot dere. De skal røve barna deres, drepe feet og gjøre dere få i tallet, så veiene i landet blir øde. Jeg sender mot dere et sverd som hevner bruddet på pakten. Flykter dere da til byene, sender jeg pest inn iblant dere, og dere skal falle i fiendehånd. Jeg vil bli vred og dere blir nødt til å spise kjøttet av deres sønner og døtre. Jeg ødelegger offerhaugene hos dere, og gjør ende på røkelsesaltrene og kaster likene av dere oppå deres motbydelige, livløse avguder. Jeg gjør deres byer til en ørken. Jeg gjør landet så øde at fiendene som bor der, blir forferdet. Men dere vil jeg spre blant folkeslagene, og med sverd i hånd vil jeg forfølge dere. Deres land skal bli en ødemark og byene en grushaug.

5. Mos 20
Når du drar ut i krig mot dine fiender og får øye på hester og vogner, en hær som er større enn din, da vær ikke redd dem. For Herren din Gud er med deg, han som førte deg opp fra Egypt. Før dere går til strid, skal presten tre fram og tale til hæren. «Hør, Israel!» skal han si til dem. «I dag går dere til strid mot deres fiender. Mist ikke motet, og vær ikke redde! Frykt ikke, og la dere ikke skremme av dem! For Herren deres Gud går med dere. Han vil kjempe for dere mot fiendene og gi dere seier.»

Når du rykker fram mot en by for å angripe den, skal du først tilby den fred. Hvis folket i byen tar imot fredstilbudet og åpner portene for deg, skal de alle gjøre tvangsarbeid for deg. Hvis de derimot ikke vil slutte fred, men føre krig med deg, skal du beleire byen. Herren din Gud vil gi den i dine hender, og alle mennene der skal du hogge ned med sverd. Men kvinnene, småbarna og husdyrene og alt annet bytte i byen kan du ta med deg. Du kan gjøre deg nytte av dette byttet som Herren din Gud lar deg ta fra dine fiender.

Slik skal du gå fram i alle byene som ligger langt borte fra deg og ikke tilhører folkene her. Men i de byene som tilhører disse folkene og som Herren din Gud vil gi deg til eiendom, skal du ikke skåne en eneste skapning. Du skal bannlyse hetittene, amorittene, kanaaneerne, perisittene, hevittene og jebusittene, slik som Herren din Gud har befalt deg. Ellers kunne de lære dere å ta etter alle de avskyelige ting som de har gjort for sine guder, så dere synder mot Herren deres Gud.

Når du er i krig med en by og må beleire den i lang tid før du kan innta den, skal du ikke ødelegge trærne der ved å bruke øks på dem. Du kan spise av dem, men du må ikke hogge dem ned. Trærne på marken er da ikke mennesker, så du skulle angripe dem også. Men trær som du vet ikke bærer spiselig frukt, kan du ødelegge. Dem kan du hogge ned og bruke til å bygge bolverk mot den byen du er i krig med, til den faller.


Fredstilbud = "Bli min slave eller dø!"

Sånn skal du gå fram mot alle du ikke kjenner.
Trollet har gitt deg eiendommene deres, så det er bare å kjøre på...


Første Mosebok
(original)
Kapittel 1

Mandag morgen: Da sa Gud: «Det bli lys!» Og det ble lys. Gud så mye bedre når det var lyst og mente at lyset var godt. Men så ble det plutselig helt mørkt. Gud sa: «Her må vi ha et skille!» Og det ble et skille. Han kalte lyset dag, og mørket kalte han natt.

Ved 20.00-tiden hadde han fortsatt ikke lyst til å legge seg, så han lagde et skille til. Mørket fram til 23:00 kalte han kveld. Senere på kvelden sovnet Gud, og det ble morgen, første dag. Det vil si, den første dagen etter den som ble skapt dagen før.

Tirsdag: Det var bare vann overalt denne dagen. Gud tegnet derfor en strek, fra venstre til høyre, rett foran seg. Han kalte streken «Horisonten». På denne måten delte han vannet i to deler. Han kalte den øverste delen "himmel". Derfor har vi himmelen over oss. Da sa Gud: "Verden kunne fort sett litt anderledes ut hvis Jeg hadde gjort det motsatt :)". Han smilte. Og det ble kveld. Og det ble morgen, andre dag. Hvis du ikke teller med mandagen, vel å merke.

Onsdag: Hele denne dagen plantet Gud blomster og trær. Han smakte også på noen frukter. Han sa det var godt. Og det ble kveld, og det ble natt, og det ble morgen, tredje dag. Og da må dere huske at mandagen er å regne som dag nummer null.

Torsdag: Gud våknet før sola hadde stått opp og han sa: «Det skal bli lys på himmelhvelvingen. De skal skille mellom dag og natt». Gud tenkte: «Faen, gjorde jeg ikke dette tidligere i uken?» Så utpå ettermiddagen ble det igjen mørkt. For å forvirre leseren litt ga Herren mørket nå et nytt navn. Han kalte det lys. På denne måten skapte Gud de to store lysene. Og Gud så at det var godt. Og det ble kveld, og det ble morgen, fjerde dag.

Fredag: Gud sa: «Hokus pokus - filiokus!» Og Gud snakket fram de store sjødyrene og alt liv som det yrer og kryr av i vannet, hvert etter sitt slag, og alle dyr som har vinger til å fly med, hvert etter sitt slag. Og Gud så at det var godt. Han velsignet dem og sa til fiskene på hebraisk: «Dere skal være fruktbare og formere dere og fylle vannet i havet!» Og fiskene satte da igang med prosjektet, og det ble kveld, og det ble morgen, femte dag.

Lørdag: Gud sa: «Hokus pokus - filiokus! Jorden skal la alle slags levende skapninger gå fram, fe, kryp og ville dyr, hvert etter sitt slag.» Og da ble det ganske enkelt slik. Ved hjelp av sitt magiske og gjennomsiktige stemmebånd skravlet Gud fram alle slags ville dyr og alle slags fe og krypet på marken av alle slag. Og Gud så at det var godt.

Da sa Gud til broren sin: «Skal vi trylle fram noen som likner oss? Noen mennesker?» Da svarte broren til Gud: «Ja, la oss gjøre det!» Og dermed var dét gjort. Og Gud sa deretter til menneskene: «Se her, jeg gir dere alle planter som setter frø.» De svarte i kor: «Jo, Herre Gud, takk skal De ha!» Til dyrene sa Gud: «Og til alle dere dyr på jorden gir jeg alle grønne planter til føde.» Og noen hunder svarte: «Voff, voff!» Gud så på alt det han hadde gjort, og han syntes han hadde vært veldig flink. Gud sa: «Dette er det ikke mange som gjør etter meg!» Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag.
...

Første Mosebok
Kapittel 2

Sånn skjedde det altså. På søndag var Gud ferdig med hele Melkeveien. Da var han så sliten at han sov hele dagen. Han kalte det en "rød dag".

Dette er fortellingen om himmelen og jorden da de ble skapt tidlig i forrige uke:

- Mennesket i Guds hage -

På den dagen Gud skapte jorden og himmelen, fantes det ikke en eneste busk på jorden, og ennå hadde ikke et grønt strå grodd fram. Den viktigste årsaken til dette var at Gud enda ikke hadde latt det regne på jorden, og det var heller ingen mennesker der til å dyrke den. Dette skyldes at han ikke skapte dem før nærmere helgen.

Men en av dagene sprang plutselig en vannkilde fram av jorden, og vannet hele marken. Så da så ikke Gud behov for å skru på regnet enda. Gud satte seg i vannkanten for å leke litt med leire. Han formet en mann med utovertiss. Gud blåste inn i nesa på'n for å se om han kunne få liv i mannen. Og det klarte selvsagt Gud. Mannen ble til en levende skapning...
- Bibelen

6 kommentarer:

  1. dette er noe av det latterligste jeg har lest, skjønner at du er skeptisk, men å gjengi samtaler på denne måten, med dialekt og "eh"'er for å få folk til å virke mindre tillitsfulle og oppegående er rett og slett latterlig dårlig arbeid.

    en person som har noe imot deg kunne skrivd akkurat like mye drit om deg på samme måte

    SvarSlett
  2. De lyver så det renner av dem i Jesu navn. Du har ikke fått med deg poenget.

    Religion er noe stort tull. George Bush er en jøde som forkynner kristendom. Denne falske djevelen dekker over massemordet begått av jødiske Larry Silverstein 11. september 2001.

    SvarSlett
  3. http://www.proff.no/proff/search/keyFigures.c?freeText=misjonen+jesus+leger&bc=0&c=Z001KE3J&org=971334517 derfor holder han på. Sjekk lederlønnen. 775.000 i årslønn for å snakke svada. Genial mann han Pedersen, bare synd at det går direkte ut over svake mennesker som får falske håp om bedring.. (og gir penger de egentlig ikke har til mr. Pedersen)

    SvarSlett
  4. Du virker som en bitter person, men hvis folk mener det har hjulpet så må jo det være en bra ting? Prøv å se litt mer positivt på verden :)

    SvarSlett
  5. Du må ikke tro på løgnerne som påstår det, vetdu...

    SvarSlett
  6. Det er noe av det teiteste svada jeg noen gang har lest. Makan til oppgulp skal en lete lenge etter.
    "Svein-Magne Pedersen er høyst sannsynlig en jøde, en falsk "helbreder", akkurat som jødiske Jesus Kristus, som selv ikke trodde han kunne gå på vannet. Han løy..."
    Jeg syns du skal signere dette makkverket med ditt fulle navn, så får vi se hvor tøff du er.

    SvarSlett